VOX HUMANA

Warsztaty artystyczne i fotograficzne

Ze względu na krótki czas przebywania dzieci na terenie ośrodka nie planowaliśmy skomplikowanych technik. Młodsze dzieci rysowały, malowały, lepiły z plasteliny i modeliny. Wśród starszych poprowadzono zajęcia fotograficzne, origami i kolażu.

 

W ramach projektu przeprowadzono 120 godzin warsztatów. Każdy warsztat będzie prowadzony przez dwóch trenerów.

 

zakres zajęć:

  • zabawy manualne rozwijające koordynację oko-ręka,
  • elementy decoupagu,
  • letnie witraże i witrażyki,
  • kwiaty z opakowań po jajkach,
  • ludziki z rolek po papierze toaletowym,
  • letnie, tęczowe kwiaty,
  • rysowanie na podstawie obrazków
  • przerysowywanie za pomocą ekranu komputera
  • lepienie w plastelinie, masie korkowej i kamiennej,
  • obrazki, kompozycje z użyciem dziurkaczy,
  • laurki, kolorowe koperty,
  • tworzenie dowolnych prac pozwalających wyrazić siebie,
  • zabawy na wyobraźnie – konstruowanie za pomocą klocków,
  • wspólne śpiewanie znanych piosenek,
  • zabawy integracyjne przy muzyce,
  • zapoznanie z polskimi nazwami podstawowych kolorów, przyborów plastycznych,
  • nauka czytania i pisania cyfr od 1-10.

 

 

Osiągnięte efekty:

 

Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Dzieci chętnie brały w nich udział. W czasie wspólnych zabaw i prac miały okazję przebywać z rówieśnikami, poznać się nawzajem, podzielić swoimi smutkami i radościami. Okazywały prowadzącym szacunek i sympatię. Chętnie współpracowały i wykonywały polecenia, dzięki czemu praca była przyjemniejsza. W bieżącym etapie projektu większą część zajęć stanowiły zabawy integracyjne wykorzystujące wszelkie pomoce znajdujące się w sali. W trakcie takich zabaw, dzieci pomagały sobie nawzajem, zwracały się o pomoc, budowały poczucie zaufania do nowych, nieznanych osób, nawiązywały niekiedy pierwsze przyjaźnie.

 

Współpraca z rodzicami układała się znakomicie. Rodziców interesowały postępy dzieci, ich zachowanie na zajęciach. Część mam chętnie uczestniczyła w zajęciach. Rodzice zwracali się do prowadzących o porady, prosili o pomoc w zrozumieniu polskiego alfabetu, tłumaczeniu ogłoszeń mieszkaniowych, podstawowych zwrotów i wyrażeń w języku polskim. Niejednokrotnie, zwłaszcza mamy, zwracały się do prowadzących o chwilę uwagi. Chętnie wdawały się w rozmowę, czasem opisywały swoje dzieciństwo, dzieliły się obawami dotyczącymi nauki języka polskiego.

 

Rodzice z niezadowoleniem i żalem przyjęli wiadomość o zbliżających się wakacjach i zakończeniu wszystkich zajęć w Ośrodku. Zajęcia przebiegały w miłej, radosnej i przyjaznej atmosferze. Dzięki czemu dzieci mogły poczuć życiową stabilność i odzyskać równowagę emocjonalną i poczucie bezpieczeństwa.

 

W trakcie realizacji zajęć nie wystapiły żadne trudności.

 

opracowanie: Michalina Muchla, Szymon Kiec