VOX HUMANA

Projekt IMIGRANCI W POLSKIEJ SZKOLE

Projekt „Imigranci w polskiej szkole” adresowany jest do nauczycieli, dyrektorów szkół, szkolnych psychologów i pedagogów oraz uczniów, którzy pracują lub chodzą do szkół, w których uczą się dzieci imigrantów. W ramach realizacji projektu została wydana książka oraz przeprowadzono wykłady dla nauczycieli oraz lekcje na temat Wietnamu i islamu.

 

 

Celem projektu jest podniesienie poziomu wiedzy w polskim społeczeństwie na temat kultury i obyczajów największych społeczności imigranckich w Polsce – Wietnamczyków i muzułmanów. Drugim celem jest podniesienie poziomu, na którym funkcjonują dzieci imigrantów w szkole oraz ułatwienie pracy osobom zajmującym się edukacją dzieci imigrantów. Mamy nadzieję, że dzięki publikacji, która została wydana w ramach projektu, przybliżymy czytelnikom islam oraz problemy związane z migracjami, będące jednymi z największych wyzwań dla świata XXI wieku. Chcielibyśmy również zmniejszyć poziom uprzedzeń i negatywnych stereotypów w stosunku do muzułmanów i innych obcokrajowców w naszym kraju oraz podjąć trudny temat, jakim jest znalezienie dla nich miejsca w naszym społeczeństwie. Uważamy, że wiedza na temat innych kultur powinna stać się częścią powszechnej edukacji. Wiedza nie tylko pozwala zapobiegać konfliktom, ale przede wszystkim zrozumieć otaczający nas świat i odnaleźć w nim swoje miejsce, co jest niezwykle ważne zwłaszcza dla ludzi młodych.

 

 

Projekt jest współfinansowany przez Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz przez Budżet Państwa.

 

 

patronat medialny: