VOX HUMANA

Lekcje n/t kultur pochodzenia uchodźców

 

Lekcje na temat kultur pochodzenia uchodźców, islamu i zjawiska uchodźctwa podnoszą poziom wiedzy na ten temat wśród uczniów. Kształtują postawy tolerancji i zrozumienia. Wpływają również na poziom zrozumienia obecności uchodźców w Polsce, przeciwdziałają ksenofobii i stereotypom. W sposób pośredni polepszają sytuację uchodźców w polskim społeczeństwie, gdyż spotykają się oni z większą akceptacją.

 

 

Działanie realizowane przez trenera w: roku 2013:

 

  • Szkoła Podstawowa Nr 3 , Biała Podlaska, ul. Sportowa 7
  • Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących, Białystok , ul. Sienkiewicza 57
  • Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych, Białystok, ul. Antoniuk Fabryczny 1
  • Zespół Szkół w Coniewie, Góra Kalwaria

 

 Łącznie przeprowadzono 76 godzin lekcji dla 671 uczestników.

 

 ***************

 

 

Działanie realizowane przez trenera w: roku 2014:

 

  • Szkoła Podstawowa nr 98, Warszawa

  • Gimnazjum nr 30, Warszawa

 

Łącznie w roku 2104 przeprowadzono 40 godzin dla 419 uczniów.

 

Lekcje przybliżają kraj pochodzenia uchodźców – kolegów z klasy. Są bardzo często pierwszą merytoryczną informacją o islamie, symbolach muzułmańskich o Czeczenii. Zapewniają wiedzę o podstawach islamu oraz o ważnych kulturowych kodach muzułmanów. Lekcje wyjaśniają wzorce i zachowania kulturowe przedstawicieli tej religii. Prezentacja oraz film- „Z Kaukazu nad Wisłę” uzupełniają fakultatywnie zajęcia.

 

W roku 2014 Lekcje były prowadzone w dwóch szkołach, z którymi do tej pory nie współpracowaliśmy. Szczególnie trudna sytuacja była w Gimnazjum nr 30, które jest położone na Pradze Północ (warszwa) i jest to szkoła, w której dość często zdarzają się kłopoty wychowawcze również z polskimi uczniami. W szkole podstawowej uczniowie – muzułmanie zdarzyli się po raz pierwszy. Dzieci były zainteresowane religią nowych kolegów.